Drons i avions tripulats volen junts

Un avió no tripulat controlat per ordinador es posa en marxa, vola i aterra al costat d’un avió de combat durant un exercici militar davant de la costa de Virgínia, demostrant per primera vegada que avions tripulats i no tripulats poden operar junts.

En les proves a bord del USS Theodore Roosevelt amb seu a Norfolk, l’Armada va llançar un F/A-18 Hornet i el X-47B, un prototip d’avió no tripulat. Després d’un vol de 24 minuts, el X-47B va aterrar a la coberta del portaavions, va plegar les ales i va deixar lliure la zona d’aterratge, permetent que el F/A-18Hornet aterrés..

El X-47B és autònom i no requereix d’orientació humana per poder volar. En canvi, sí rep senyals a través d’ordinadors i  de sensors, permetent-ne el vol, tot i que avui dia encara no pot realitzar maniobres pel seu compte.

El Hornet va desenganxar primer, seguit per l’avió no tripulat. Tant bancaritzats al voltant de la nau a uns 1200 peus d’un patró de vol de vuit minuts i va passar per sobre. Vuit minuts van passar quan l’avió no tripulat es va acostar al vehicle, van tocar terra i immediatament va desenganxar de nou – aquesta seqüència estava destinat a verificar que tots els sistemes del X-47B estaven treballant correctament.

Després d’un altre pas, el drone aterrar i va agafar un filferro a la coberta del vaixell amb un ganxo acte-retràctil. Un operador de la coberta porta un control de nou disseny dirigir el X-47B fora del camí per el doll a la terra. A continuació, la seqüència es repeteix.

S’espera que prengui anys de treball addicional abans que els avions no tripulats es converteixi en una part regular d’ales d’avió de la Marina, però el test de Virgínia és un pas més a prop.

El prototip està sent utilitzat per desenvolupar una nova classe d’avions no tripulats que posarà en marxa a partir de portadors, al costat dels avions tripulats, amb capacitats de vigilància i de vaga. Mat Winter, que supervisa l’Oficina Executiva del Programa d’Aviació No Tripulada, va dir que aquest programa, denominat UCLASS, s’ha endarrerit per al desplegament fins al 2020.

Però va dir que els drones no prendran el lloc de nau tripulada ni seran els ordinadors prendran el lloc dels pilots.

“No és un no tripulats sobre tots els altres,” va dir Winter. “És una barreja de capacitats no tripulats i tripulats, i que serà l’estratègia de l’aviació naval a mesura que avancem cap al futur.”

Més informació

http://www.dailypress.com/news/military/dp-NWS-x47b-drone-20140817,0,3374516.story

Comparteix aquesta noticia: