Material fotoluminiscent per crear drons que treballin a les fosques

Si be l’accés a les inspeccions tècniques utilitzant drons s’està ampliant gradualment en els sectors de la indústria, com per exemple, la inspecció de les obres d’art, la infraestructura i les xarxes, l’augment de l’especialització de les companyies aèries amb la finalitat d’adaptar-los a les limitacions i l’evolució del seu entorn sembla necessari.

Eclipse-6-NV-Dronavia-1

És a través d’aquest tipus d’observacions que DRONAVIA, una nova companyia especialitzada en la fabricació  de drons, va idear el primer dron que pot reproduir l’energia lluminosa sense consum d’energia elèctrica per a la realització de la missió aèria en zones molt fosques. El nom que li han donat a aquest dron és ECLIPSI 6NV (NV per a visió nocturna).

Per Ludovic Pelletey, President de l’empresa , “és a través de converses amb els donants privats i públics que vam veure a poc a poc aquest problema de la inspecció en zones fosques, i ens vam adonar de la necessitat de ser capaç de veure la posició i orientació del dron.

D’aquesta manera, la idea em va venir com un un flaix. La utilització d’un material altament luminescent per fer que el dron estigui sempre visible en les zones fosques a inspeccionar, a on no hi ha visibilitat.

Irònicament, és amb el suport d’un dels seus principals proveïdors de prototips, que es troba a pocs centenars de metres de distància de les seves oficines, que Dronavia va trobar aquest material miracle. És un material patentat que combina els components fotoluminiscents amb les propietats mecàniques desitjades de resistència i lleugeresa.

Les sitges de gra, edificis tancats, túnels, canonades de gran diàmetre, són tants els ambients on els drons tradicionals fracassen en les seves operacions: la pèrdua visual del dron, la col·lisió amb una paret, el xoc. “Si haguéssim d’equipar un dron amb LEDs, el consum d’energia seria tan gran que l’autonomia del dron es reduiria moltísim, que és una preocupació real per a aquests tipus d’aeronaus”, va explicar Ludovic. “Estem aquí fent servir un material amb propietats industrials que es recarrega molt ràpidament en la llum del sol (UV) i que té una capacitat de restitució forta de llum i duradera” va concloure l’empresari, l’ambició del qual és comercialitzar l’ECLIPSI 6 NV tant a les principals empreses franceses com també a nivell internacional.

Per disposar dels mitjans de les seves ambicions, la companyia ja ha apostat per un lloc a on exposar-lo: en el “Salon du Bourget” (International Paris Air Xou), que tindrà lloc del 15 de juny, al 21 amb la finalitat de mostrar un dels primers models, recentment sortit dels seus tallers.

Per completar aquesta innovació tecnològica, l’ECLIPSI 6 NV compta amb autoalimentació

“*Scan tèrmica” que combina un sensor tèrmic i un sensor d’adquisició de vídeo d’alta definició amb la finalitat de crear imatges tèrmiques d’imatges infraroges.

El dron està equipat a més amb protectors d’hèlix extraïbles per protegir-lo en cas de contacte amb parets, amb els braços plegables per optimitzar la seva ergonomia i en el lloc de transport, un equip complet d’aterratge retràctil per permetre el moviment de 360 ​​° pel sensor incorporat, i un host d’altres característiques innovadores.

Sobre Dronavia: Creada a principis de 2015, Dronavia és un fabricant de drons i accessoris de seguretat dirigides al sector professional. Composta principalment d’experts tècnics que realitzen el disseny, la recerca i el desenvolupament . Segons l’opinió de Dronavia, els drons han de ser assistents personals i eines per als negocis, i no al revés. Per a això, Dronavia investiga i desenvolupa solucions innovadores per dissenyar drons cada vegada més eficients, duradors i fiables.

Comparteix aquesta noticia: