La Universitat de Corpus Christi (Texas) està realitzant vols de prova amb drons

La Universitat de Corpus Christi està portant a terme vols de prova amb el seu dron RS-16 aquesta setmana (1 al 5 de Juny) desde l’aeroport de Port Mansfield, Texas a través de Lone Star Unmanned Aircraft Systems de la pròpia Universitat.

Està previst que que el dron voli a una altura de 3000 peus, i sobre una distància de 18 milles. El dron, un RS-16, és el dron  més gran d’aquesta universitat, amb una distància entre els extrems de les ales de 13 peus i un pes de 85 lliures. S’enlaira gràcies a una catapulta neumàtica i aterra sobre el seu ventre.

greatRS16shot

 

La universitat a portat a terme vols regulars del seu dron RS-16 desde 2011.

La missió de la setmana inclourà un llançament a primera hora del matí del dimarts, va comentar el doctor David Puentes, professor d’enginyeria mecànica i director del Programa d’UAS de la universitat. El dron portarà una càmara infraroja, per fer l’inventari de la fauna silvestre, monitoritzar les poblacions més actives durant la nit com els ocelots, una espècie en perill d’extinció amb menys de 130 individus en Texas.

El dijous, si les condicions ho permeten , el dron sobrevolarà el Golf de Mèxic i la Laguna Madre, mentre que el Dr.Paul Zimba, director del centre d’estudis costers de Corpus Christi, i el seu equip estaràn en la vora de la costa registran les imatges que reben del dron per determinar els límits fronterers entre les propietats privades i les propietats estatals.

La universitat s’enorgulleix d’estar a la vanguàrdia d’aquest nou camp d’intersecció de la ingenyieria  aeroespacial i la ciència geoespacial, va dir el doctor Luis Cifuentes, vicepresident d’investigació, comercialització i difusió i director Interí de la Lone Star Center de la Universitat. Els nostres investigadors obtenen moltes dades gràcies als  drons. S’ha transformat la manera d’aprendre sobre l’erosió, el canvi de les costes i els impactes de l’augment del nivell del mar i el mal temps .

Els investigadors actualment es basen en dades de satèl·lit o enquestes terrestres i aquàtiques que poden ser logísticament complicades de fer i requereixen de diversos membres de l’equip. Els satèl·lits poden ser cars i no proporcionen la freqüència de les dades que a vegades és necessari.

Les capacitats dels drons són particularment rellevants amb la temporada d’huracans sobre nosaltres. Imaginem que sóm capaços d’enviar un eixam de drons per mapejar la costa davant d’una tempesta que s’aproxima i immediatament després de l’impacte, va dir el Dr Michael Starek, Professor Assistent de Topografia Enginyeria Geoespacial.” Podríem avaluar ràpidament els danys per guiar els esforços de rescat i reparació, fins i tot tenint en compte les tripulacions que s’enviaran immediatament a diferència d’hores o dies de retard. En escenaris on el temps de resposta és essencial, es tracta d’informació crítica per ajudar a mitigar la pèrdua de vides i béns.

Els estudis indiquen un impacte econòmic d’aproximadament 6,5 mil milions de dòlars i 8.256 llocs de treball a tot l’estat en la pròxima dècada, en plena integració dels drons dins els sistema de l’espai aeri nacional.

FONT: www.lsuasc.tamucc.edu

Comparteix aquesta noticia: